Vacature: Stagiair Kunstcommissie bij De Nederlandse Bank

12 maart 2024

Voor onze Kunstcommissie zijn we op zoek naar een student kunstgeschiedenis met interesse in de hedendaagse kunst en bedrijfscollecties. Wil jij werken met vernieuwende kunst, ondersteuning bieden aan een klein team in een uitdagende periode en ervaring op doen bij een gerenommeerde bedrijfscollectie? Dan is deze vacature misschien wel iets voor jou!

DNB verzamelt hedendaagse kunst van topkwaliteit die inspireert, verbindt en de dialoog levend houdt. De kunstcollectie van DNB is experimenteel, eigenzinnig en vernieuwend. Een inspirerende omgeving voor jou als stagiair waarin je de kans krijgt om jezelf te ontwikkelen.

Zo doe je dat als stagiair bij DNB

Binnen een klein team ga je je bezig houden met uiteenlopende werkzaamheden op het gebied van kunst en ondersteun je de kunstadviseur bij de dagelijkse activiteiten. Met kunst in de gebouwen bieden we onze medewerkers een inspirerende werkomgeving. Ook de samenleving profiteert van onze kunstcollectie. We stimuleren jonge, talentvolle kunstenaars om zich verder te ontwikkelen. Wij werken samen met verschillende musea en andere organisaties zoals de Rijksacademie van beeldende kunsten in Amsterdam. Verder zijn we lid van de Vereniging Bedrijfscollecties Nederland (VBCN) en de International Association of Corporate Collections of Contemporary Art (IACCCA).

Wat ga je precies doen?

• Meehelpen bij  de verhuizing van kunst naar het nieuwe hoofdkantoor op Frederiksplein.
  • Intern en extern bijdragen aan onze communicatie over kunst, inclusief tekst -en beeldmateriaal voor de website, online catalogus en intranet.
  • Coördineren van licenties en bruikleenaanvragen
  • Het bijdragen aan en organiseren van rondleidingen en andere kunstevenementen
  • Plannen, bijwonen, notuleren van kunstcommissievergaderingen en activiteiten.
  • Eerste aanspreekpunt zijn voor contact met kunstenaars, culturele instellingen en stakeholders.
  • Bijwonen van openingen, kunstbeurzen en culturele evenementen.

Wie zoeken wij?

Je hebt interesse in de hedendaagse kunst en bedrijfscollecties en beschikt over een ‘hands-on’ mentaliteit.

Waar zijn we verder nog naar op zoek?

• Je bent een wo student kunstgeschiedenis of je volgt een gerelateerde studie.
  • Je bent beschikbaar vanaf mei 2024voor een periode van bij voorkeur 6 maanden, voor minimaal 24 uur per week. De exacte periode en het aantal uur dat je stage gaat lopen stemmen we in overleg met jou en je opleiding af.

Wat bieden wij?

Een maatschappelijk betrokken werkgever in Amsterdam, die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. We staan als instelling midden in de samenleving. Onze mensen zijn gedreven en betrokken bij hun werk binnen een maatschappelijk context. Wij zien een diverse en inclusieve werkomgeving als één van de voorwaarden om als organisatie succesvol te zijn en onze doelstelling te blijven bereiken. Benieuwd hoe wij dat doen en wat onze collega’s hiervan vinden? Lees en bekijk hier meer.

De overige stagevoorwaarden van DNB:

• Een stagevergoeding van €650,-- bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek.
  • Als je geen ov-jaarkaart hebt ontvang je een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.
  • Een 36-urige werkweek met variabele werktijden, je kunt bijvoorbeeld 4 dagen van 9 uur werken.
  • Toegang tot interne cursussen, workshops en sportfaciliteiten.
  • Een laptop en flexwerkplek.

Solliciteren?

Wil jij als stagiair werken met impact? Voor meer informatie en solliciteren ga je naar de vacature pagina: https://www.werkenbijdnb.nl/vacatures/stagiair-kunstcommissie-e2963

Reageren kan tot uiterlijk 27 maart 2024.