Heb jij je al aangemeld voor de Thorbecke-lezing over de bescherming van de consument?

11 april 2024

Op vrijdag 19 april verwelkomen we jullie graag bij de Thorbeckelezing 2024, met als thema ‘De rol van het Hof van Justitie bij de bescherming van de consument’. De lezing vindt plaats van 15.00 tot 16.30 uur en sluiten we af met een gezellige borrel.

Over de lezing

Hoogleraar Reinhard Steennot van de Universiteit Gent gaat ons vertellen hoe beslissingen van het Hof van Justitie invloed hebben op de regels die we in Nederland gebruiken om mensen te beschermen wanneer ze dingen kopen of verkopen. Hoe beslist het Hof bijvoorbeeld over oneerlijke zaken in contracten? En wat is de straf als iets oneerlijk is?

Meer informatie over de Thorbecke-lezing.

Krijg inzicht in de regels voor consumenten

Een unieke kans dus om vanuit zijn perspectief inzicht te krijgen in deze regels en hoe die ons beïnvloeden in het dagelijks leven. We hopen jullie allemaal te zien bij deze lezing en samen de week gezellig af te sluiten tijdens de borrel.

Pleitwedstrijd

Voorafgaand aan de lezing zullen de beste pleiters van de Universiteit Leiden en Gent een pleitwedstrijd houden over hetzelfde onderwerp. Deze wedstrijd vindt plaats van 11.00 tot 12.00 uur.

Vooraf even aanmelden!

Klinkt de lezing interessant? Meld je dan vooraf even aan via de aanmeldlink.