Vaar mee met de Leiden Canal Pride parade!

23 mei 2024

Ook dit jaar zal het LGBT+ netwerk met een eigen boot deelnemen aan de Leiden Canal Pride op 7 september 2024 om alle leden van de LHBTQIA+ gemeenschap van de Universiteit Leiden te steunen. Het thema van dit jaar is: Universiteit Leiden, ruimte om trans* te zijn!

Hoewel de term trans* vooral wordt geassocieerd met trans*gender en gendernon-conforme identiteiten, kan trans* ook breder begrepen worden. Zo omvat de term ook de trans*culturele en trans*formatieve ervaringen van het vinden van nieuwe gemeenschappen en het groeien van een queer persoon aan de universiteit. Met dit thema willen we op de eerste plaats onze steun voor de trans en non-binaire gemeenschap laten zien en daarnaast ook erkennen dat iedereen aan de universiteit diens eigen trans*formatieve/gressieve/itieve ervaringen heeft.

Wil jij kans maken om één van de 60 mensen te zijn die mee zullen varen op de boot? Wij zoeken naar studenten en medewerkers van alle faculteiten en verschillende afdelingen. Je kan tot 19 juni dit formulier invullen om kans te maken om mee te kunnen varen.

Neem bij vragen contact op met het LGBT+ netwerk