Vacature: Studentlid Instituutsbestuur Bestuurskunde 2024-2025

14 mei 2024

Het Instituut Bestuurskunde zoekt voor het studiejaar 2024-2025, vanaf september, een student-lid voor het instituutsbestuur

Samenstelling

Het instituutsbestuur is als volgt samengesteld:

• Prof. dr. B. Steunenberg; Wetenschappelijk directeur
  • Op dit moment een vacature voor Onderwijsdirecteur
  • Erik van Oenen; Instituutsmanager
  • Isabelle Tunnissen; Student-lid

Het student-lid neemt deel aan het instituutsbestuur en wordt om input gevraagd op de verschillende onderwerpen die binnen het instituutsbestuur worden besproken. Hierbij valt te denken aan:

• Het curriculum van de bachelor en de masters
  • Het Onderwijs- en Examenreglement (OER)
  • De onderwijsevaluaties
  • De studeerbaarheid en studenttevredenheid van de Bachelor en Masters
  • Feedback van vertegenwoordigingsorganen zoals de opleidingscommissies en de faculteitsraad
  • Werving van personeel van het instituut, waarbij het Studentlid een rol kan hebben in benoemingsadviescommissies

Op deze onderwerpen vertegenwoordigt je als student-lid het perspectief van de student. Je vormt daarmee een belangrijke schakel tussen het instituutsbestuur en de studenten uit de opleidingen die in het instituut zijn ondergebracht. Daarnaast doe je als student-lid waardevolle ervaringen op, die ook na je studie van pas zouden kunnen komen.

De functie

Het takenpakket van het student-lid omvat:

• Het bijwonen van formele en informele bijeenkomsten t.b.v. studentenvertegenwoordiging
  • Het onderhouden van contacten met de studievereniging B.I.L. en de facultaire Assessor
  • Het voorbereiden van en deelnemen aan vergaderingen aangaande universitair beleid
  • Het onderhouden van een relationeel netwerk binnen het Instituut Bestuurskunde
  • Het organiseren van de verkiezingen voor de opleidingscommissies
  • Het organiseren van verbindende activiteiten voor studenten en docenten
  • Het deelnemen aan sollicitatiecommissies voor medewerkers bij het instituut

Profiel

• Je bent het aankomend jaar student in de bachelor of één van de masters van Bestuurskunde
  • Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit en integriteit
  • Je bent flexibel, enthousiast en betrokken bij de studie
  • Je hebt nauw contact met de studenten en de studievereniging B.I.L.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden
  • Je bent gedurende het gehele studiejaar gemiddeld 10 uur per week beschikbaar (tegen het Jobmotion tarief).
  • Je beschikt over een uitgebreid relationeel netwerk binnen Bestuurskunde
  • Je hebt een aanpakkersmentaliteit, vindt het leuk om zaken te organiseren en toont daarbij zelf initiatief

Sollicitatieprocedure

Solliciteer door uiterlijk 2 juni je CV en motivatiebrief te sturen naar Eveliene Veen (secretarisbsk@fgga.leidenuniv.nl). Hier kan je ook terecht voor vragen over de procedure. Vragen over de invulling van de functie kun je sturen naar het huidige student-lid, Isabelle Tunnissen (studentlidbsk@fgga.leidenuniv.nl). De gesprekken zullen in de eerste twee weken van juni plaatsvinden.