Universiteit Leiden

nl en
Studentenwebsite Koreastudies (BA)

ICT, Organisatie

Zaterdag 28 en zondag 29 juni: universitaire netwerk beperkt toegankelijk en verschillende locaties gesloten

23 juni 2025

Op zaterdag 28 juni vanaf 6:00 uur tot en met 17:00 uur is het universitaire netwerk zeer beperkt toegankelijk door gepland onderhoud. Houd er rekening mee dat je ook op zondag 29 juni geen gebruik kunt maken van het netwerk. Ook is er fysiek beperkte toegankelijkheid: de bibliotheken van de universiteit, maar ook het KOG, Lipsius / FGW (m.u.v. maatwerk voor LAK), Wijnhaven en Beehive zijn het gehele weekend gesloten. Deze locaties zijn normaal gesproken wel open in het weekend.

Dit betekent voor jou het volgende:

  • Tijdens de onderhoudswerkzaamheden is de universitaire website (tijdelijk) offline.
  • Zowel thuis als op de universiteit heb je tijdens de werkzaamheden geen toegang tot het universitaire netwerk.
  • Alle applicaties, systemen en websites waarvoor je met je ULCN-account moet inloggen zijn NIET beschikbaar tijdens de onderhoudswerkzaamheden.
  • Er is géén Wifi-verbinding mogelijk via eduroam.
  • Je kunt wél gebruik maken van Microsoft applicaties zoals Outlook, Word en Teams via portal.office.com.
  • Brightspace is niet beschikbaar.
  • Ben je onderzoeker? Let op, mogelijk kun je tijdens het netwerkonderhoud niet bij je onderzoeksopstellingen.
  • De universiteitsbibliotheken en de hierboven beschreven locaties zijn zaterdag en zondag gesloten.

Wat moet je doen? Bereid je voor

Zorg dat je vóór het weekend alle informatie en gegevens die je mogelijk in het weekend nodig hebt, downloadt. Plan je werkzaamheden zó, dat je op zaterdag 28 en zondag 29 juni het universitaire netwerk niet nodig hebt en niet in een van de universiteitsbibliotheken of gesloten locaties hoeft te zijn.

Werken op afstand

Het universitaire netwerk is niet beschikbaar en ook Remote Werkplek (Citrix) is niet bereikbaar. Office 365 en OneDrive werken normaal. MS Teams is beschikbaar, zowel via de app als de webversie.

Heb je vragen?

Stel ze vóór 28 juni via de helpdesk portal, via helpdesk@issc.leidenuniv.nl of +31 (0)71 527 8888. Let op: op 28 en 29 juni is ook de Helpdesk niet bereikbaar.

Waarom deze werkzaamheden?

Onderdelen van de netwerkinfrastructuur hebben regelmatig (2x per jaar) onderhoud nodig. Dit om te garanderen dat alle medewerkers en studenten goed en veilig gebruik kunnen blijven maken van het universitaire netwerk.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.