Distinguished Lorentz Fellowship voor prof.dr. Johan Rooryck

Aan Prof. dr. Johan Rooryck (Franse taal en cultuur, LUCL) wordt de derde Distinguished Lorentz Fellowship 2011/2012 toegekend.

Als fellow aan het NIAS (Netherlands Institute for Advanced Study in the Humanities and Social Sciences) zal Rooryck onderzoek gaan doen naar de toepassing van systemen van kennis in de Geesteswetenschappen en Sociale Wetenschappen.

Lees meer over het onderzoek.

Het Lorentz Fellowship programma is een samenwerking tussen het NIAS, Netherlands Institute for Advanced Study in the Humanities and Social Sciences in Wassenaar en het Lorentzcenter Leiden en wordt ondersteund door de KNAW.

Onderzoekers die zich inzetten om de kloof tussen de Geesteswetenschappen, Sociale wetenschappen en Natuurwetenschappen te verkleinen maken kans op het Distinguished Lorentz Fellowship.