Alumna Italiaans secretaris van koningin Máxima

Alumna Gabriella Sancisi (1973) wordt per 1 maart benoemd tot particulier secretaris van Hare Majesteit Koningin Máxima. Ze studeerde Italiaanse Taal- en Letterkunde in Leiden en Bologna en deed daarnaast ook Nederlands Recht in Leiden. Ze studeerde af in 1997.

Tot voor kort werkte Sancisi op de Nederlandse ambassade in Zagreb, Kroatië, als plaatsvervanger van de ambassadeur. In 1997 trad ze in dienst van het ministerie van Buitenlandse Zaken en werkte onder meer op het consultaat-generaal in New York, bij de directie West- en Midden Europa.

De particulier secretaris maakt deel uit van het Algemeen Secretariaat van de Dienst Koninklijk Huis. Dit houdt de beleidsinhoudelijke en praktische ondersteuning in van de koning en de koningin, alsmede het treffen van voorbereidingen voor binnen- en buitenlandse evenementen.