Onderzoeksmasterstudent Remco Bouma in NRC Next

Remco Bouma (29) loopt binnen zijn onderzoeksmasteropleiding Latin American Studies stage bij Nuevo Arco Iris in Colombia, een non-gouvernementele denktank die strijd voor vrede en democratie. Daar doet hij onderzoek naar de interactie tussen lokale bevolking, criminele groepen en de staat in de periferie van Bogotá. Op vrijdag 16 mei publiceerde hij in NRC Next een artikel over de wanhoop van Colombiaanse vluchtelingen in eigen land.

NRC Next

Als freelance journalist laat Remco in het artikel een aantal Colombiaanse vluchtelingen in eigen land aan het woord. Daarmee laat hij zien dat ondanks de onderhandelingen over vrede tussen de regering van Colombia en de FARC, miljoenen Colombiaanse vluchtelingen blijven wanhopen.

Columns

Tijdens zijn verblijf in Colombia houdt Remco ook een blog bij over zijn onderzoeksstage in Colombia en schrijft hij columns voor de Studenten Loopbaan Service. In deze columns laat hij zien hoe hij zich voorbereidt op zijn toekomst. Na aanleiding van iedere column geven stagecoördinator Barbara en loopbaanadviseur Loes tips over welke voorbereiding werkt.