Descartes-Huygensprijs voor prof.dr. C.A. van Eck

Prof dr. C.A. van Eck heeft de Descartes-Huygensprijs gekregen. Deze wordt eens in de drie jaar door de Franse Académie des Sciences en de KNAW toegekend aan een geesteswetenschapper. De prijs is gesponsord door de Franse Ambassade in Nederland en wordt toegekend aan Franse en Nederlandse onderzoekers voor hun Frans-Nederlandse samenwerkingen op het gebied van onderzoek.

De École des Hautes Etudes en Sciences Sociales heeft professor Van Eck voorgedragen met het Idols en Museum Pieces-project. De jury, bestaande uit (vice-)voorzitters van de Académie des Sciences, des Beaux-Arts, en Belles Lettres et Inscriptions, roemt in het bijzonder haar contacten met Franse kunsthistorici. De uitreiking vindt in maart plaats in het Institut Neerlandais in Parijs.