Winnaars fotowedstrijd 'Studeren in het buitenland'

Op donderdag 5 juni maakte juryvoorzitter Willem Koetsenruijter (Journalistiek en Nieuwe Media) tijdens een feestelijke bijeenkomst bij LIPS de winnaars bekend van de fotowedstrijd 'studeren in het buitenland'.

Op donderdag 5 juni maakte juryvoorzitter Willem Koetsenruijter ( Journalistiek en Nieuwe Media) tijdens een feestelijke bijeenkomst bij LIPS de winnaars bekend van de fotowedstrijd 'studeren in het buitenland'.

Juryvoorzitter Willem Koetsenruijter maakt de winnaars van de fotowedstrijd bekend.

Studenten van Geesteswetenschappen zitten echt overal! Argentinië, Engeland, Indonesië, Italië, Turkije... Dit bleek uit de inzendingen van de fotowedstrijd 'Studeren in het Buitenland'. Achter elke foto zit een prachtig verhaal over wat hun buitenlandverblijf zo speciaal maakte.

Uit het juryrapport
' de technische kwaliteit van het ingezonden werk was hoog, het werk was artistiek van grote klasse en verre van eentonig. Onze keuze was dan ook geen gemakkelijke, en de discussies binnen de jury over wat een goede buitenlandstudiefoto maakt, waren lang en heftig.'

Winnaars

De 1e prijs was voor Nina van Ruijven van Engelse taal en cultuur. Zij liet zichzelf vastleggen als Hermelien, uit de Harry Potter-reeks, vliegend op een bezemsteel voor Alnwick Castle (waar de eerste twee Harry Potterfilms werden opgenomen). In haar eigen woorden: 'Deze foto laat het allemaal zien: Enthusiastic, England, Happiness, Harry Potter.'

2e prijs
De 2e prijs ging naar Necmiye Karkili van Midden-Oostenstudies, met haar foto van de regenboogtrappen. Over haar buitenlandverblijf zei ze zelf: 'Kijken en zien is niet hetzelfde; studeren in het buitenland leert je zien...'

3e prijs
De gedeelde 3e prijs ging naar Joey Bom (Midden-Oostenstudies) en Kent Moore (MA International Relations). Joey legde een uitgebrande vrachtwagen op het Tahrirplein vast, Kent een straat in Lopburi, Thailand. Niet per se specifiek voor studeren in het buitenland, maar wel twee schitterende foto’s, waar je lang naar blijft kijken.

Publieksprijs
De publieksprijs ten slotte was voor Kenneth Pattinama (Latijns-Amerikastudies), met zijn foto van de Iguazúwatervallen op de grens van Brazilië en Argentinië. Van de bijna 400 stemmen ging ruim een kwart naar zijn foto.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Winnaars van de fotowedstrijd Nina van Ruijven, Kenneth Pattinama, en Joey Bom bij hun foto's.

Ook naar het buitenland?

De foto’s zijn de hele maand juni te bezichtigen bij de LIPS-balie in het Lipius. Meer weten over studeren in het buitenland? Neem dan contact op met buitenlandcoördinator Linda Huizinga.