Thijs Porck wint Geesteswetenschappen Onderwijsprijs

Thijs Porck Mphil, docent bij de opleiding Engelse taal en cultuur, heeft dit jaar de Onderwijsprijs Geesteswetenschappen gewonnen. De prijs bestaat uit een oorkonde en een bedrag van 1000 euro.

Uitmuntende docent

Studenten prijzen Porck met name om zijn vergaande enthousiasme en zijn vermogen om studenten te motiveren en enthousiasmeren voor minder populaire vakken, zoals Oud-Engels. Hij zorgt ervoor dat de studenten betrokken zijn bij de colleges en spoort hen aan tot nadenken. Daarnaast maakt hij in zijn colleges zeer treffend gebruik van media en wisselt hij het inhoudelijke verhaal goed af met gepaste anekdoten.

Ook buiten de lessen om investeert Porck graag tijd in zijn studenten. Zo beheert hij onder andere de facebook-groep Old English Enthusiasts, waardoor hij een interactieve leeromgeving voor Oud-Engels schept.

De juryleden die het college van Thijs Porck ter beoordeling hebben bijgewoond, noemden het een waar feest om naar hem te luisteren.

Geesteswetenschappen Onderwijsprijs

De Onderwijsprijs Geesteswetenschappen wordt jaarlijks uitgereikt door de Commissie Onderwijs tijdens de Facultaire Openingsborrel. De jury stelt de criteria vast en oordeelt op grond van kwaliteit van colleges, begeleiding en onderwijsmateriaal. Kandidaten worden voorgedragen door studieverenigingen en opleidingscommissies.

De andere genomineerde van dit jaar was Dr. Karène Sanchez.