Recordaantal van 43 wijsbegeertestudenten behaalt propedeusediploma

Op 3 september, om 17.00 uur, stroomde de koffiekamer van De Vrieshof vol met medewerkers van het Institute for Philosophy en studenten van de opleiding Wijsbegeerte. Het was de opening van het academisch jaar, extra feestelijk vanwege het recordaantal afgesloten propedeuses.

Persoonlijke felicitaties

Onderzoeksdirecteur prof.dr. Frans de Haas hield een korte toespraak waarin hij benadrukte hoe uniek de hoeveelheid behaalde propedeusediploma's is. Waar er tien jaar geleden nog sprake was van 9 afgeronde propedeuses waren er nu maar liefst 43 diploma's persoonlijk uit te reiken.

Frans de Haas reikte ieder diploma persoonlijk uit.

Nieuwe collega's

Het Institute for Philosophy verwelkomde ook drie nieuwe docenten, drie nieuwe promovendi en een tiental gastonderzoekers uit China, Chili en Hongarije. Zij komen vanaf het eerste semester een deel van hun promotie-onderzoek in Leiden doen, of brengen hun sabbatical in Leiden door.

Al met al een mooie start van het nieuwe jaar