Vlag halfstok en minuut stilte voor Parijs

Op 16 november hangt de vlag halfstok bij de Universiteit Leiden en wordt om 12 uur een minuut stilte in acht genomen vanwege de schokkende gebeurtenissen in Parijs.

Gevoelens van medeleven

De academische gemeenschap van de Universiteit Leiden spreekt haar steun uit aan de Franse bevolking na de terroristische aanslagen in Parijs op vrijdagavond 13 november. Onze gevoelens van medeleven gaan uit naar de families en naasten van de slachtoffers en naar het hele Franse volk. Ter nagedachtenis van de slachtoffers zullen we op 16 november op alle universitaire gebouwen de vlag halfstok hangen en om 12 uur een minuut stilte in acht nemen. In gedachten zijn wij bij een ieder die bij deze tragische gebeurtenissen is betrokken en we wensen hen sterkte toe. De verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs staan niet op zichzelf. In gedachten zijn wij bij al die anderen die het onschuldige slachtoffer zijn van terreur, ook elders op de wereld.

Wij staan pal voor de vrijheid van geest, van denken en van spreken.

Namens de academische gemeenschap van de Universiteit Leiden,

Carel Stolker