Van gezond eten tot de kunst van falen: doe mee aan de Student Wellbeing Weeks

Je staat er niet alleen voor in deze gekke tijd. Daarom organiseert de Universiteit Leiden van 18 januari tot 14 februari 2021 de Student Wellbeing Weeks. In deze weken helpen we je met workshops, lezingen en activiteiten om mentaal en fysiek gezond te blijven.

Als student komen er veel uitdagingen op je af. Helemaal in deze rare tijd: je hebt minder (fysiek) contact, studeert voornamelijk vanuit huis en bent minder onderweg. Tijdens de Student Wellbeing Weeks organiseren we vier weken lang interactieve workshops, inspirerende lezingen en fysieke sportactiviteiten die bijdragen aan je welzijn. Van voldoende beweging tot de kunst van falen, van gezonde recepten tot inspirerende gesprekken en van minder piekeren tot goed met je geld omgaan.

We lichten hieronder alvast een aantal leuke, inspirerende activiteiten uit, het hele programma vind je op de website van de Student Wellbeing Weeks. Veel van de activiteiten vinden online plaats en zijn vanuit huis te volgen. Wel is bij sommige workshops maar beperkt plek, dus meld je snel aan!

Coronacoaster: je zal maar student zijn tijdens COVID-19

Is student zijn in tijden van corona een uitdaging? Mis je perspectief? Zoek je aansluiting met studiegenoten? Heb je behoefte aan een meer productieve dagindeling? Kun je wel een boost in je motivatie gebruiken?

Als jouw antwoord op één of meer van deze vragen ‘ja’ is, neem dan deel aan het 'coronacoaster webinar'. Tijdens het interactieve programma wissel je ervaringen uit met studiegenoten en ga je aan de slag met jouw persoonlijke uitdaging met behulp van deskundig advies en praktische tools. De bijeenkomst is een mix van informeel contact, samen met studiegenoten werken aan persoonlijke doelen en leren over professionele handvatten die je in kunt zetten. Ook is er aandacht voor het integreren van de inzichten die je opdoet tijdens het webinar in jouw dagelijks leven als student.

Op vrijdag 22 januari, vrijdag 29 januari en woensdag 3 februari, aanmelden is noodzakelijk

The power of positivity

Wat heb jij vandaag gedaan dat goed is voor jou? In plaats van te focussen op onze problemen en de obstakels, bekijken we het vanuit een andere invalshoek. We kijken naar de positieve aspecten van het leven. Wat motiveert jou en wat zorgt ervoor dat jij lekker in je vel zit? In deze lezing leer je meer over positieve psychologie en welzijn.

27 januari, aanmelden is noodzakelijk. De lezing wordt gegeven in het Engels.

Sportlessen van het USC

Elke dag van de Wellbeing Weeks verzorgt het USC een gratis sportles. Wat dacht je van een uurtje bootcampen, een intensieve full body workout vol burpees en planking? Of liever een yin yogales om je spieren te ontspannen nu je zoveel zit op een dag?

Check het programma om te zien welke lessen er zijn, en hoe je kunt meedoen. Sommige lessen volg je live via Instagram, voor andere lessen moet je je nog even opgeven.

Failing Forward

Ben jij het ook zo zat om te moeten luisteren naar de grote succesverhalen van anderen die jou het gevoel geven dat jij de enige bent waar het niet altijd zo soepel loopt? Tijdens ‘Failing Forward’ delen medestudenten hun persoonlijke ervaringen van momenten waarop hun studie even niet helemaal ging zoals gepland. Dit evenement heeft als doel om een cultuur te creëren waarbij het feit dat je iets in ieder geval geprobeerd hebt, gevierd wordt in plaats van alleen de succesverhalen en probeert het stigma rondom falen te doorbreken. Ben jij ook benieuwd naar de niet-zo-perfecte verhalen van jouw medestudenten? Geef je dan op en zie hoe ook jij je niet meer hoeft te schamen voor jouw eigen fiasco’s!

Woensdag 10 februari om 15u, de eerste 300 mensen die op dat moment op de link klikken kunnen meedoen.