Olga van Marion in ‘De strijd om het Binnenhof’ van NTR

De zevendelige geschiedenisserie 'De strijd om het Binnenhof' gaat over politieke leiders die een cruciale rol hebben gespeeld in onze democratie. De aflevering waarin Olga van Marion geïnterviewd wordt gaat over Jacoba van Beieren.

Van Beieren was gravin van Holland, Zeeland en Henegouwen tussen 1417 en 1433. Olga van Marion is kenner van de fantasie van Jacoba van Beieren. Van de literaire fictie, vanaf het overlijden van Beieren. Hier vertelt Van Marion over in de aflevering.

Meer zien?

De hele video over Jacoba van Beieren in de reeks documentaires van ‘De strijd om het Binnenhof’ is te zien via de website van NTR.

Olga van Marion is docent aan de Universiteit Leiden en verbonden aan het Leiden University Centre for Arts in Society. Van Marion geeft colleges over de vroege moderne Nederlandse literatuur.