Dennis Bos bij Verborgen Verleden over de voorouders van Danny de Munk

In de aflevering van zaterdag 20 februari gaat musicaltalent Danny de Munk op zoek naar informatie over zijn verleden. Vanwege zijn grote succes op jonge leeftijd, kan hij zich hier nog weinig van herinneren.

Dennis Bos en Danny de Munk ontmoeten elkaar in de Jordaan, voor Danny geen onbekend terrein. Hier hebben zich twee historische momenten afgespeeld, waar de familie van Danny bij betrokken was. Eén daarvan is de februaristaking van 1941, ‘dat was onder de Duitse bezetting een enorm waagstuk, gaan mensen dat wel durven?’ aldus Dennis.

Ook vertelt Dennis over de eerste man van Danny's grootmoeder, zij maakte een rapport over het overlijden van haar man. ‘Haar man was opgepakt na de februaristaking en overleed in een concentratiekamp nabij Hamburg aan buiktyfus.’

Meer weten over Danny's verleden?

Dan kan je via de website van NTR de volledige aflevering over Danny de Munks zijn Verborgen Verleden kijken.

Dennis Bos is universitair docent in Leiden aan het Instituut voor Geschiedenis.