Gezocht: studenttutoren LLP 2021/2022

Voor volgend studiejaar zijn we op zoek naar enthousiaste en betrokken studenttutoren voor de begeleiding van eerstejaarsstudenten die Leiden Law Practices (LLP) volgen.

Een studenttutor begeleidt samen met een docenttutor een groep van 30 of twee groepen van 15 studenten tijdens de eerste periode van hun studie. De studenttutor verzorgt onder meer de (voorbereiding van) LLP-bijeenkomsten en fungeert als vraagbaak. De omvang van de groep(en) is mede afhankelijk van coronamaatregelen.

Studenttutoren worden aangesteld van 2 augustus 2021 tot en met 31 januari 2022. Mede afhankelijk van coronamaatregelen is de aanstelling voor gemiddeld 3 tot 5 uur per week. Dit wordt nader bekend gemaakt.

Vereisten:

* Propedeuse behaald.

* In studiejaar 2021-2022 derdejaars- of ouderejaarsstudent Rechtsgeleerdheid (inclusief richtingen International Business Law, Economie of Entrepreneurship & Management/Bedrijfswetenschappen), Fiscaal recht, Notarieel recht of Criminologie.

* Flexibel inzetbaar.

* Gevoel van betrokkenheid bij de faculteit.

* Goede communicatieve vaardigheden, inlevingsvermogen en hulpvaardig.

* Goed in plannen, regelen en organiseren.

Goede studieresultaten strekken tot aanbeveling, evenals ervaring met het begeleiden van studenten of (school)leerlingen en belangstelling voor de Nederlandse taal.

Houd bij je planning rekening met de volgende activiteiten.

* Maandag 2, dinsdag 3 en donderdag 5 augustus & maandag 30, dinsdag 31 augustus en donderdag 2 september 2021: informatiebijeenkomsten en trainingen. Aanwezigheid op twee of drie dagen is verplicht, een indeling wordt te zijner tijd gemaakt.

* In de week van 16 augustus 2021: kennismaking met eerstejaarsstudenten tijdens de online of fysieke faculteitendag(en) in de El Cid.

* Introductieweek (6 t/m 10 september 2021): verschillende LLP-bijeenkomsten en assistentie bij een of meer evenementen.

* September t/m december 2021: LLP-bijeenkomsten en (wekelijks of om de week) voorbereidingsbijeenkomsten.

* December 2021/januari 2022 en in het 2e semester: studievoortgangsgesprekken (totaal vier rondes).

Stuur je sollicitatiebrief, vergezeld van een cv, een recente cijferlijst (screenshot van uSis inclusief naam voldoet) en een recente pasfoto in één pdf-bestand aan Aimée de Goede (tutoraatllp@law.leidenuniv.nl). Vermeld in je cv je studentnummer, studierichting, e-mail- én u-mailadres. De sollicitatietermijn sluit op zondag 11 april 2021.

Meer informatie over deze functiebij Aimée de Goede en Jasper Schut via:

Secretariaat LLP (Afdeling Moot Court) E-mail: tutoraatllp@law.leidenuniv.nl