Lezingenserie Europa in de Praktijk: Meld je nu aan!

De huidige corona crisis, het vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie in 2020, de aankomst van meer dan één miljoen asielzoekers in Europa als gevolg van de Syrische burgeroorlog in 2015, en de Griekse staatsschuldencrisis in 2010-2012 – De afgelopen tien jaar heeft de EU diverse ‘existentiële’ crises doorstaan.

Hoe heeft de Unie gehandeld ten tijde van deze crises en met welke uitdagingen heeft ze te maken na deze crises? De verdeeldheid in Europa lijkt toe te nemen en vraagstukken rond de Europese Unie zijn actueler dan ooit. Europa in de Praktijk biedt jou de uitgelezen kans om je in deze vraagstukken te verdiepen.

Ben jij geïnteresseerd in deze thema’s? Wil je in discussie treden met vooraanstaande EU-experts over migratie, mensenrechten, Brexit, de centrale bank, en nog veel meer? Meld je aan voor het keuzevak Europa in de Praktijk (5 ECTS)!