Michiel Kreutzer gaat terug naar TU Delft

Professor Michiel Kreutzer, decaan van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen aan de Universiteit Leiden gaat per 1 mei naar de TU Delft. Naast zijn professoraat zal hij zich bezig houden met universiteitsbrede initiatieven op het gebied van onderwijsvernieuwing.

Het bestuur van de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen (W&N) wordt tijdelijk versterkt door professor Paul Wouters, die dit zal combineren met zijn decanaat aan de Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW). Het Faculteitsbestuur W&N is met ingang van 1 april als volgt samengesteld: Paul Wouters, waarnemend decaan, Bart de Smit, vicedecaan, Dirkje Schinkelshoek, portefeuillehouder bedrijfsvoering en Joost Barendse, assessor.

Het college van bestuur heeft daarnaast professor Bert Meijer en professor Wim van Saarloos gevraagd om samen met de faculteit te reflecteren op de besturing van de faculteit en haar instituten, een strategie op hoofdlijnen te ontwikkelen, en te adviseren over het profiel van de nieuw te benoemen decaan. Zij zullen dit advies voor de zomer afronden.

Professor Erwin Muller, decaan Faculteit Governance and Global Affairs, gaat het kwartiermakerschap van het LDE convergence programma op het gebied van Artificial Intelligence waarnemen. Dit combineert hij met zijn andere taken.

Hester Bijl, rector magnificus, betreurt dat Michiel Kreutzer de Universiteit Leiden verlaat. 'Wij zijn Michiel erkentelijk voor zijn bijdrage aan de Universiteit Leiden. Met name voor zijn leiderschap tijdens de coronacrisis waarbij er altijd oog was voor het welzijn en de persoonlijke omstandigheden van onze medewerkers en studenten. Inhoudelijk heeft hij als kwartiermaker AI het programma in versnelling gebracht. Wij wensen hem veel succes in zijn nieuwe rol bij de TU Delft.'