Schrijf jij poëzie en ben je student aan de Universiteit Leiden?

Doe dan nu mee aan de gedichtenwedstrijd van Lectori Salutem! De beste inzendingen worden gepubliceerd in een echte poëziebundel en de beste drie inzenders mogen hun gedicht voordragen op de jaarlijkse Poeziënacht in Leiden.

En er is nog meere: de dichter met de beste inzending wint ook nog eens een € 100. Je gedicht wordt beoordeeld door een jury van professionele schrijvers, dichters en poëziefanaten. Meedoen kost je niets, dus wat heb je te verliezen? Je zit zelf binnen maar je geest is vrij!

O ja, Lectori Salutem is de vereniging voor studenten die van cultuur en literatuur houden en daar zelf ook graag over schrijven op het weblog.

Hoe stuur ik mijn gedicht in?

Vrees niet, dit is heel makkelijk! Vul het formulier in. Voeg je gedicht toe als PDF zodat er niets ongewenst verschuift. En voila, klaar, voltooid, finis! De deadline voor het inzenden is 31 maart.

Wat zijn de voorwaarden?

1. Je studeert aan de Universiteit Leiden.
2. Het gedicht dat je instuurt is nog niet eerder gepubliceerd.
3. Het gedicht is Nederlands- of Engelstalig.

Met deze wedstrijd en publicatie willen we dit voorjaar de poëzie vieren en een stem geven aan alle thuiszittende studenten van de Universiteit Leiden. Wij moeten dan misschien wel afstand houden en binnen blijven, maar de poëzie verliest nooit aan bewegingsvrijheid. Schroom niet en laat je horen!

P.S. Lukt het niet om de link te openen omdat je geen Google account hebt, stuur dan even een mailtje naar litcom.lectorisalutem@gmail.com
P.P.S. Stuur dit bericht vooral door naar je dichtende medestudenten!
P.P.P.S. Op de hoogte blijven van de wedstrijd? Volg ons op Instagram @poetrycontest_ls