Institute for Security and Global Affairs en Dual PhD Centre organiseren op 23 april, 15.00 uur gezamenlijk een online lezing van Cleveringa hoogleraar generaal Roméo Dallaire over "Hoe een betere wereld mogelijk is": Samenwerking tussen Wetenschap en Praktijk.

De lezing is verplaatst naar 23 April. Degene die zich hebben ingeschreven hoeven niks te doen.

In deze presentatie zal generaal Dallaire reflecteren op de complexiteit van internationaal bestuur en leiderschap over 'wicked problems' in het domein van menselijke veiligheid en zal hij zijn persoonlijke lessen uit zijn carrière delen en aanbevelingen doen voor verschillende generaties wetenschappers en praktijkmensen, van studenten tot actieve beleidsmakers.
Lees meer op de Engelse pagina

In het najaar organiseert de Universiteit Leiden, samen met het Dallaire Instiute en de Universiteit van Alberta een lezingencyclus onder de titel A Critical Dialogue at the Intersection of Morality, Leadership, Peace, Security and Justice. Hierin gaan een aantal prominente sprekers verder in op onderwerpen die in de Cleveringa-oratie aan bod kwamen. Deze online cyclus is openbaar bij te wonen en zal mettertijd verder worden aangekondigd.