Nadia Bouras met ‘Een klas apart’ genomineerd voor Brusseprijs 2021

Nadia Bouras maakt kans op de Brusseprijs 2021, een jaarlijkse bekroning van het beste Nederlandstalige journalistieke boek. Haar boek ‘Een klas apart’ staat samen met negentien andere titels op de longlist.

Bouras laat weten blij te zijn met de nominatie: ‘Het is een enorme eer om in het gezelschap te verkeren van al die mooie boeken en goede auteurs. Mijn boek is een eerbetoon aan een bijzondere school en haar oprichters. Ik ben daarom erg blij met de erkenning.’

Brusseprijs

Elk jaar reikt het Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten de Brusseprijs uit voor het beste Nederlandstalige journalistieke boek. De prijs is vernoemd naar de journalist M.J. (Rie) Brusse (1873-1941) die tientallen jaren lang dagelijks reportages en feuilletons schreef voor onder andere de Nieuwe Rotterdamsche Courant. Veel van zijn reportages werden in boekvorm gebundeld. De winnaar wordt op 5 juni bekendgemaakt.