Handboek broers en zussen: over hun relatie, ontwikkeling en gedrag

In dit handboek beschrijft emeritus hoogleraar kinder- en jeugdpsychiatrie Frits Boer de broer-zusrelatie in levensloopperspectief. Voor deze herziene uitgave is gebruik gemaakt van de meest recente onderzoeken en worden nieuwe behandelingsmogelijkheden genoemd. Het boek bevat intermezzo’s van twee broer-zusrelatie experts: Sheila van Berkel, orthopedagoog en Kirsten Buist, ontwikkelingspsycholoog.

In het Handboek broers en zussen van speciale en gewone kinderen wordt ingegaan op de invloed van de broer-zusrelatie op de psychische en sociale ontwikkeling, en komen allerlei mogelijke gezinssituaties aan bod.

Rivaliteit, loyaliteit en de plaats in de kinderrij komen niet alleen aan bod, maar ook de invloed van deze relatie op de psychische ontwikkeling en persoonlijkheidsvorming. Bovendien worden situaties beschreven waarin zich binnen die relatie ernstige problemen voordoen, zoals mishandeling of seksueel misbruik.

Het handboek is geschikt voor iedereen die – vanuit zijn beroep of persoonlijk – meer wil weten over broers, zussen, hun relatie en de betekenis ervan.

Handboek inkijken

Handboek Broers en zussen van speciale en gewone kinderen

Auteur: Frits Boer
Uitgever: LannooCampus