Student Support Services FSW activiteiten juni

De POPcorner, Career Service en Community Engagement Service helpen je graag verder tijdens je studieloopbaan. Elke maand vind je hier een overzicht van onze activiteiten!

POPcorner

Zoek je een steuntje in de rug bij het vinden van je weg in je studie en het studentenleven? Of wil je iets betekenen voor je medestudenten? Dan ben je bij de POPcorner aan het juiste adres! We vinden het belangrijk dat iedereen een goede start kan maken. De POPcorner helpt je bij het vinden van je weg binnen de faculteit en tijdens je studie. Daarnaast faciliteren we activiteiten waarbinnen je kunt werken aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Onderstaande workshops staan gepland voor de maand juni:

Workshops/events in juni
4 juni 13:00-16:00      Effectief studeren
10 juni 13:00-16:00 Time management
16 juni 13:00-16:00 Tentamens maken + Tentamen zelfvertrouwen

Doorlopende activiteiten:
Op afspraak

Individuele begeleiding door Nadia Mansouri en Simone Keijsers

Elke maandag om 9:30  Studieplangroep NL – Laura Kuijper
Elke woensdag om 9:30      Study plan group ENG – Simone Keijsers

Career Service FSW

De Career Service van de Faculteit der Sociale Wetenschappen begeleidt studenten en recent afgestudeerden bij de overstap van studie naar eerste baan en bij studiekeuze- en loopbaanvragen in de bachelor en master. Bezoek de LU Career Zone voor meer informatie over het loopbaanoriëntatie proces, sollicitatievaardigheden, workshops en vacatures.

Workshops/events in juni

De Career Service FSW verzorgt in samenwerking met de centrale Career Service (Studentencentrum Plexus) events en workshops die je helpen bij het oriënteren op de arbeidsmarkt en het vinden van een baan.  Onderstaande workshops staan gepland voor de maand juni:

01 juni 14:00-16:00       Career Stress! How can I deal with that pressure?
03 juni 10.00-12.00 CV en Sollicitatiebrief
7 - 11 juni Humanities Career Event
08 juni 14:00-16:00 LinkedIn profiel en netwerk
15 juni 12.00-16.00 Sollicitatiegesprek

Career Event gemist?

De Career Services van de Universiteit Leiden organiseren regelmatig Career events. Heb je events gemist en wil je de opgenomen Webinars terugkijken? Dat kan! Klik bijvoorbeeld hieronder om de Webinars van het Campus The Hague Career Event 2021 terug te kijken of bekijk het volledige overzicht:

Leiden University Job Portal

Op de LU Career Zone vind je vacatures die werkgevers hebben aangemeld bij de Career Services en ook diverse vacaturesites voor stages, bijbanen, startersbanen en vrijwilligerswerk.
Kijk voor alle vacatures in de Job Portal!

Houd er rekening mee dat i.v.m. Corona richtlijnen van de universiteit fysieke reizen richting buitenland (voor bv stage of werk) als student onderhevig zijn aan voorwaarden en ga indien mogelijk het gesprek aan met de werkgever over online mogelijkheden.

CV en LinkedIn profiel service

Career Service FSW heeft een gratis CV & LinkedIn service! Stuur je CV en/of Linkedin profiel url naar slsfsw@fsw.leidenuniv.nl en je zult binnen 5 werkdagen een reactie met feedback ontvangen.
Liever face to face advies? Maak hier een online afspraak en bespreek je cv en/of LinkedIn profiel met de student-assistenten van de Career Service FSW tijdens een (online) afspraak.

Community Engagement Service (CES)

Op zoek naar vrijwilligerswerk in de zomermaanden? De Community Engagement Service (CES) van de Faculteit Sociale Wetenschappen richt zich op het informeren, adviseren en begeleiden van studenten richting relevante (extra-curriculaire) werkervaring, met een belangrijke focus op vrijwilligerswerk.

Vrijwilligerswerk
Er zijn veel verschillende mogelijkheden in vrijwilligerwerk, in verschillende sectoren, met verschillende doelgroepen, voor flexibele uren. Denk aan mentoren, maatjes, coaches, (activiteiten)begeleiders, cliëntondersteuners, teammanagers, bestuursleden, fondsenwervers, communicatiemedewerkers, marketingmedewerkers, museummedewerkers, coördinatoren,  gast-heren/vrouwen, voorlezers (voor mensen met een leesbeperking), onderhoudsmedewerkers.
En het is hard nodig, vrijwilligersorganisaties hebben dringend behoefte aan extra handen!

Bekijk de informatie over vrijwilligerswerk en vacaturesites en/of maak een afspraak via de website van de Community Engagement Service!

Volg ons!

Volg @leidensocialsciences om op de hoogte te blijven van alle student supportactiviteiten, workshops en initiatieven!

@leidensocialsciences