Van #COVID naar #GOFIT

Hoe word je fit na deze uitdagende tijden? Hoe maak je actief werk van een gezonde leefstijl? Daar speelt Healthy University Leiden op tijdens de Healthy University - Van #COVID naar #GOFIT Week, die van 21 tot 25 juni 2021 plaatsvindt.

Het coronavirus raakt ons allemaal, ook als het gaat om een gezonde leefstijl. De maatregelen hebben ervoor gezorgd dat we met z’n allen een stuk minder zijn gaan bewegen. Huidige cijfers zeggen ons dat volwassenen meer tijd thuis doorbrengen, 33% minder bewegen en 28% meer zitten. Zonde, want een gezonde leefstijl is nog nooit zo belangrijk geweest! Wil je na deze bijzondere tijd aan de slag met je eigen gezondheid? Doe dan mee tijdens de “Van COVID naar GOFIT”-week van Healthy University Leiden! Bekijk ons aanbod hier.

Bomvol programma

Door de coronamaatregelen zal deze editie online plaatsvinden, maar wel met een bomvol programma met interessante inspiratiesessies, office work-outs en sportlessen. Onze inspiratiesessies (met o.a. Nienke Wijnants, Kiki Vreeling en David van Bodegom) zijn niet alleen te volgen van achter je scherm of pc, maar juist ook buiten of wandelend in een actieve lunchpauze. Daarnaast zetten we in op nieuwe initiatieven als Mindful Walking en WAT’s (Walking Apart Together). Trek je wandelschoenen aan en doe of luister mee.

Rooster met workshops

Wil je naast onze actieve sessies graag meer te weten komen over de rol van leefstijl in relatie tot COVID-19? Denk bijvoorbeeld aan het belang van slaap voor je gezondheid, van gezonde voeding voor een betere weerstand of hoe een positieve mindset je kan helpen door deze coronatijd? Kijk dan in ons rooster welke workshops voor jou misschien zeer relevant zijn. Alles gratis toegankelijk voor alle medewerkers van de Universiteit Leiden en het LUMC. Wees er snel bij, want vol = vol!

Over Healthy University

De Universiteit Leiden en het LUMC profileren zich als een Healthy University. Beide organisaties streven naar een leeromgeving en organisatiecultuur die de gezondheid en het welzijn van studenten en medewerkers stimuleert en duurzaamheid bevordert. Dit doen we onder andere door voor onze medewerkers vitaliteitsweken te organiseren. Daarnaast hebben we ook een vast aanbod van handige tips en tricks voor een gezonde leefstijl gebundeld in ons online HU@Home dossier. Vergeet ook daar geen kijkje te nemen!