Genomineerden LUS-onderwijsprijs bekendgemaakt

Els de Busser (Faculteit Governance and Global Affairs), Ayo Adedokun (LUC The Hague) en David Fontijn (Faculteit der Archeologie) zijn genomineerd voor de LUS-onderwijsprijs 2020-2021.

Het Leids Universitair Studentenplatform (LUS) reikt jaarlijks de Leidse Onderwijsprijs uit aan de beste docent van het afgelopen collegejaar. De prijs is bestemd voor de docent die het beste en creatiefst zijn of haar onderwijs vormgeeft. Tijdens de opening van het academisch jaar in september worden de drie beste docenten in het zonnetje gezet. De winnaar krijgt € 25.000,- ter verbetering van onderwijs en wordt lid van de Leiden Teachers’ Academy.

Els de Busser

Els de Busser (Faculteit Governance and Global Affairs), is volgens het LUS genomineerd ‘vanwege haar aanstekelijke enthousiasme. Ze inspireert haar studenten en motiveert ze voor haar vakgebied. Bovendien creëert ze tijdens colleges een veilige sfeer voor iedereen.’

Ayo Adedokun

Ayo Adedokun (LUC The Hague), wordt genomineerd voor de prijs vanwege ‘zijn zorgzaamheid en aandacht voor student welzijn. Het lukt hem om alle studenten op hun gemak te stellen, en zijn enthousiasme werkt aanstekelijk.’

David Fontijn

Het LUS prijst David Fontijn (Faculteit der Archeologie) voor de ‘interactie tijdens zijn colleges en zijn innovatieve manieren van lesgeven, waarbij hij gebruik maakt van verschillende technieken. Hij stelt de student centraal.’

Tijdens de opening van het academisch jaar, op maandag 6 september 2021, wordt de winnaar bekendgemaakt.