Nieuwe Archeologie Magazine vol met Leidse archeologen

Wat weten we nou echt over het leven in de prehistorie? In het Archeologie Magazine van zomer 2021 vertelt Annelou van Gijn over haar project waarin zij neolithische huizen nieuw leven inblaast en op zoek gaat naar het dagelijkse leven in de steentijd.

De zomereditie van Archeologie Magazine staat daarnaast ook in het teken van onderwaterarcheologie. Zo komt onze onderwaterarcheoloog Martijn Manders aan het woord en is er een artikel gewijd aan onze, recentelijk overleden, oud-collega Thijs Maarleveld.

Leidse archeologen waren ook betrokken bij het artikel over de oudste jurk van Nederland. Ook het onderzoeksproject van Marike van Aerde komt uitgebreid aan bod. Daarnaast schreven Leidse alumni Evelien Bosman en Estefanía Pampin Zuidmeer over respectievelijk het imago van de archeoloog en een bijzonder Romeins scheepswrak voor de Spaanse kust.

Lees Archeologie Magazine

Zowel op de website van Archeologie Magazine als in het blad zelf kun je regelmatig updates vanuit de Faculteit der Archeologie tegenkomen, met verhalen van studenten, onderzoekers en verslagen van archeologische projecten. Een jaarabonnement heb je al voor minder dan €20!