Onderzoek Gold Matters in Volkskrant reportage over Burkina Faso

Afgelopen week publiceerde de Volkskrant de reportage 'Rond de bloedgoudmijnen van Burkina Faso heerst de angst voor terreur'. In deze reportage beschrijft Carlijne Vos hoe Burkina Faso in rap tempo destabiliseert. De lucratieve goudmijnen zijn het hoofdpodium van islamitische en etnische strijdgroepen. Dit artikel is onder andere gebaseerd op de policy brief die het Leidse onderzoeksprogramma Gold Matters samen met het Nordic Africa Insitute vorige maand publiceerde. CAOS onderzoekers Sabine Luning, Peter Pels en Esther van de Camp zijn verbonden aan dit Gold Matters project.

Lees de samenvatting van de bijeenkomst van het Nordic Africa Institute met Burkanese, Zweedse, Deense and Nederlandse beleidsmakers die werken bij ministeries, ambassades en NGO's geschreven door Sabine Luning.

Lees de Policy Note Insecurity in Burkina Faso.

Lees de reportage met foto's, video's en data op de website van De Volkskrant: Rond de bloedgoudmijnen van Burkina Faso heerst de angst voor terreur.