Peter van der Putten over Robo Rabbi en een robot die begrafenisrituelen uitvoert

Kan een robot de tanende belangstelling voor het boeddhisme in Japan weer aanwakkeren? Universitair docent Peter van der Putten doet onderzoek naar de filosofische en maatschappelijke vragen die samenhangen met kunstmatige intelligentie. Ook onderzoekt hij of computers en robots creativiteit, emoties en andere menselijke eigenschappen kunnen overnemen. En wat het betekent als robots deze eigenschappen opeens kunnen genereren.

Het Leidsch Dagblad en Elsevier interviewden Van der Putten over welke betekenis robots kunnen hebben binnen religie. Lees hier de volledige interviews: Leidsch Dagblad – Robots in de kerk, synagoge of tempel (€). Elsevier - Kunstmatige religie: een robot als geestelijke (€).
Op de website Bots like you is meer te lezen over robots met eigenschappen zoals emoties en creativiteit.