LLP-bijeenkomst Wet schuldsanering natuurlijke personen

Elk jaar krijgen de eerstejaars studenten tijdens het vak LLP door middel van het bijwonen van een rechtszitting een kleine inkijk in hoe het er in de rechtszaal aan toe gaat. Jammer genoeg kon dat dit jaar door corona helaas niet doorgaan. In plaats daarvan hebben we afgelopen woensdag de rechtszitting naar het KOG gehaald.

Op donderdag 25 november gaven de rechters mr. Ron Cats en mr. Reinarda Veneman van de insolventieafdeling van de rechtbank Den Haag een uiterst interessante gastlezing over de Wet schuldsanering natuurlijke personen. Hierbij werd ook de indringende NPO2Doc documentaire 'Vergeef me mijn schulden' (Vergeef me mijn schulden gemist? Start met kijken op NPO Start) vertoond waarin verschillende schuldsaneringszittingen door Haagse rechters te zien zijn. Dus hoewel de fysieke rechtszitting niet door kon gaan was dit een uiterst geslaagd alternatief. Aan de studenten was te merken dat zowel het onderwerp als de documentaire hen aansprak.