Nieuwsbrief Student Support FSW februari 2022

De coronamaatregelen zijn verder versoepeld, studenten kunnen meer naar de faculteit komen en gelukkig zijn ook de POPcorner, Career Service en Community Engagement Service vanaf februari weer fysiek bereikbaar op de faculteit. Ook staan er in februari veel interessante workshops en evenementen op de planning. In dit nieuwsbericht vind je alle nieuwtjes van Student Support FSW en een overzicht van de activiteiten die plaatsvinden in februari. We helpen je graag verder!

Online Career Days - Duurzaamheid 1-3 februari 2022

Van 1 tot en met 3 februari 2022 organiseert de Career Service FSW de online Career Days met als thema 'Duurzaamheid'. Gedurende 3 dagen worden er verschillende workshops en presentaties gegeven door verschillende Nederlandse en internationale alumni over hun werk in de duurzaamheidssector, hun loopbaanpad en hoe ze terugkijken op hun tijd op de universiteit.

Luister naar hun ervaringen, krijg handige tips en maak kennis met interessante organisaties.
Studenten en alumni van alle faculteiten zijn welkom bij dit event!

Programma en registratie

Meld je aan!

Student Support FSW balie

Vanaf 7 februari is de Student Support FSW balie weer open! De studentassistenten van de POPcorner zijn van maandag t/m donderdag aanwezig voor al jouw vragen voor en over de POPcorner, Career Service en Community Engagement Service.
Ook kan je op vrijdag langskomen voor een (gratis) CV en LinkedIn-profiel check door studentassistenten van de Career Service FSW.

De Student Support FSW balie vind je naast de balie van het Onderwijs Servicecentrum in het Pieter de la Courtgebouw.

Openingstijden:

Maandag t/m donderdag

12.00-14.00 uur

Voor al je student support vragen

Vrijdag

12.00-14.00 uur

CV & LinkedIn profiel checks

Student Support FSW online

Ook online staan we voor je klaar. Zoek je een steuntje in de rug bij het vinden van je weg in je studie en het studentenleven? Twijfel je over je aanpak van de studie of wil je je vaardigheden verder ontwikkelen? Neem eens een kijkje op de website van de POPcorner.

Voor studiekeuze- en loopbaanvragen, carrieretips, cv-checks en vrijwilligersvacatures kun je terecht bij de Career Service FSW en de Community Engagement Service. Kijk voor meer informatie en het maken van een afspraak met één van de loopbaanadviseurs op de LU Career Zone.

Je kunt je cv en/of Linkedin profiel ook bespreken met één van de student-assistenten van de Career Service FSW, via Teams of telefoon.
Maak een afspraak met Iris of Annabel via het online afsprakenformulier!

Workshops en activiteiten februari 2022

Door het jaar heen verzorgt Student Support FSW events en workshops met betrekking tot persoonlijke ontwikkeling, studievaardigheden, loopbaan en solliciteren.

In februari zullen de volgende workshops plaatsvinden:

Loopbaan en solliciteren:

01-03/02

Online Career Days Sustainability (NL/EN)

Online Workshop Job Interview (ENG)

Workshop CV & motivatiebrief

Studieaanpak en persoonlijke ontwikkeling:

Workshop Tentamens maken + Tentamenzelfvertrouwen (meerdere startdata)

Workshop Study skills (ENG)

Workshop Scriptie schrijven: do's and don'ts

Workshop Time Management (ENG)

Workshop Thesis Writing do’s and don’ts (ENG)

Workshop Scriptie schrijven: do's and don'ts

Workshop Making exams + exam confidence (ENG)

Workshop Effectief studeren

Training Coping with stress (ENG) (meerdere bijeenkomsten)

Houd de cursuskalender goed in de gaten! Ook voor eventuele wijzigingen in het programma.

Naar de cursuskalender!

Volg ons!

Volg @study_careersupportfsw om op de hoogte te blijven van alle Student Support FSW activiteiten, workshops en initiatieven! We plaatsen hier maandelijks een overzicht van onze activiteiten en delen onder andere vacatures, studie- en carrière-tips in onze posts en stories!

@study_careersupportfsw