Leiden Law Cast #8: om de tafel met alumnus Ard van der Steur

Leiden Law Cast is een podcast voor iedereen die meer wil weten over actuele juridische onderwerpen, gemaakt door de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden.

Irem Çakir (L) en Hamza Duprée

De Leiden Law Cast maakt juridische informatie behapbaar en schijnt een licht op alle laatste actualiteiten en wetenschapsnieuws. De Leiden Law Cast wordt gepresenteerd door studenten Irem Çakir en Hamza Duprée. Per aflevering bevragen zij een van de wetenschappers of alumni van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid over een onderwerp uit de juridische actualiteit.

Oud-minister mr. Ard van der Steur brengt ons een bezoek in onze eerste aflevering van onze reeks met Leidse reünisten: Met alumni aan tafel. Na een prachtig verhaal over zijn studententijd praat hij ons bij over zijn politieke carrière. Tegenwoordig is Ard directeur van advocatenkantoor Legaltree en maakt hij zich onder meer hard voor mediation als methode van geschillenbeslechting. Ard vertelt over de vele voordelen van mediation, en de strijd om een stevige juridische basis te creëren voor dit middel. Hij drukt alle Leidse juristen met politieke ambities op het hart de pittige post van Minister van V&J te bekleden. Wij willen daar graag aan toevoegen dat Ards pleitbezorging voor mediation daarbij zeker voortgezet dient te worden.

De Leiden Law Cast is ook te beluisteren via de volgende links: