Stimuleringsgebied Sociale Veerkracht & Veiligheid komt met nieuwe minor: Violence Studies

Het interdisciplinaire studieprogramma Social Resilience and Securiy biedt in het studiejaar 2022-2023 een nieuwe minor voor startende derdejaars bachelor studenten die geïnteresseerd zijn in interpersoonlijk geweld. De nieuwe minor valt goed in de smaak bij studenten: de inschrijvingen zaten binnen één dag vol.

De Engelstalige minor zal ingaan op interpersoonlijk geweld (geweld dat plaatsvindt tussen individuen) en de meest voorkomende vormen daarvan, waaronder fysiek geweld en seksueel geweld. In deze minor onderzoeken we de herkomst, correlaties, methodes, sociale context en weerbaarheid na het ervaren van geweld. We gaan dieper in op de manieren waarop we het beste kunnen reageren op geweldsdaden en waarop we ze kunnen voorkomen.

Voor meer informatie over de vakken, klik op de link om de studiegids te openen.

De vier vakken (samen 30 EC) maken deel uit van het interdisciplinaire onderzoeksprogramma Social and Resilience & Security, waar vijf verschillende faculteiten van de Universiteit Leiden aan deelnemen. De docenten van deze vakken zijn toonaangevende experts in het vakgebied. Daarnaast worden er gastcolleges gegeven door professionals werkzaam bij de overheid, welzijns- en strafrechtelijke instanties die de theorie in een praktische context zullen plaatsen.

Meer informatie over deze minor vind je op onze Engelstalige website of in de studiegids.