Leiden Law Cast: Zuidasdominee Ruben van Zwieten

Leiden Law Cast is een podcast voor iedereen die meer wil weten over actuele juridische onderwerpen, gemaakt door de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden.

De Leiden Law Cast maakt juridische informatie behapbaar en schijnt een licht op alle laatste actualiteiten en wetenschapsnieuws. De Leiden Law Cast wordt gepresenteerd door studenten Irem Çakir en Hamza Duprée. Per aflevering bevragen zij een van de wetenschappers van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid over een onderwerp uit de juridische actualiteit.

De tweede aflevering van Met alumni aan tafel nemen wij niet op vanaf ons thuishonk in 't Leidsche, maar in De Nieuwe Poort in Amsterdam. Daar spreken we met Ruben van Zwieten; een ondernemer-predikant die ook aan onze mooie faculteit heeft mogen studeren. Aan de hand van zijn interpretatie van de Bijbel als zijde politiek pamflet neemt hij ons mee langs onderwerpen als de elite, meritocratie en de kracht van taal. Daarbij laat hij geen scherpe kritiek op de jurist achterwege!

De Leiden Law Cast is ook te beluisteren via de volgende links: