D&I Kalender 2022-2023 gelanceerd

Na het succes van de pilotkalender die eerder dit jaar werd gedeeld, is er een nieuwe D&I kalender voor studiejaar 2022-2023 ontwikkeld. Deze kalender dient als instrument om bewustzijn en begrip te creëren voor belangrijke feestdagen en andere vieringen van de diverse groepen binnen onze academische gemeenschap.

In de D&I-kalender staan religieuze feestdagen en belangrijke data in de context van diversiteit, inclusie en welzijn. De kalender kan nuttig zijn voor het plannen van vergaderingen, evenementen en andere communicatie.

Voorbeeld van een agenda item

De kalender kan als iCalendar-bestand worden gedownload door degenen die deze data aan hun eigen Outlook-, Google- of Apple-agenda willen toevoegen. Er wordt in de D&I-kalender onderscheid gemaakt tussen religieuze feestdagen en andere D&I-data door verschillende kleurcodes. De omschrijving van het agenda item geeft aanvullende informatie over de feestdagen en vieringen. Voor religieuze feestdagen bevat het agenda item informatie over mogelijke dieetwensen en werk- of studiegerelateerde restricties.

Naast het iCalendar-bestand is er ook een PDF-bestand met een jaaroverzicht dat kan worden gedownload en/of geprint om ergens op te hangen.

Deze kalender is niet volledig, dus feedback en aanbevelingen zijn welkom. Als je denkt dat er iets ontbreekt, neem dan contact op met Aurelie van ’t Slot zodat we eventueel wijzigingen kunnen doorvoeren.

De kalender geeft medewerkers of studenten niet het recht om te eisen dat bepaalde activiteiten niet doorgaan op religieuze feestdagen, met uitzondering van officiële nationale feestdagen in Nederland.