Medailles voor opleidingen Faculteit Geesteswetenschappen

Drie opleidingen van de Faculteit Geesteswetenschappen hebben een medaille gekregen van EW en ResearchNed. De bachelor Duitse Taal en Cultuur veroverde goud, waar de bachelor Oude Nabije Oosten Studies en de master Middle Eastern Studies elk een bronzen plak verdienden.

Jaarlijks vergelijken EW Magazine en ResearchNed meer dan 2200 bachelor- en masteropleidingen door studenten te bevragen over hun ervaringen. De uiteindelijke vergelijking vindt plaats binnen hun eigen studierichting, maar ook met de gehele sector waartoe zij behoren.

Medailles

Aan uitblinkende opleidingen wordt een medaille toegekend. Wanneer de studentenoordelen op vier of vijf onderdelen uitzonderlijk hoog zijn (meer dan een standaarddeviatie boven het sectorgemiddelde), verdient de opleiding een bronzen medaille. Bij zes of zeven uitzonderlijke scores is dit zilver, bij acht of meer goud.