Met welke unieke skills bestorm jij de arbeidsmarkt?

Het is geen verrassing dat je tijdens jouw studie een expert wordt in je eigen vakgebied. Maar wist je dat je tijdens jouw studies ook vaardigheden ontwikkelt die nuttig zijn op de arbeidsmarkt?

Het ASSET-H onderzoeksteam heeft aan 1300 Masterstudenten Geesteswetenschappen van drie Europese universiteiten gevraagd om de vaardigheden te evalueren die zij hebben ontwikkeld tijdens hun studies tot dusver. Het resultaat van dit onderzoek is het ASSET-H vaardighedenprofiel voor employability van Humanities afgestudeerden. Het vertegenwoordigt de unieke combinatie van vaardigheden en competenties die samen het vaardighedenprofiel uitmaken van Humanities afgestudeerden. Het vaardighedenprofiel bestaat uit 70 gedetailleerde beschrijvingen van vaardigheden die verdeeld zijn over zes categorieën. Neem een kijkje op de ASSET-H website voor het volledige vaardighedenprofiel en doe er je voordeel mee bij het zoeken naar een (bij)baan!

De 6 clusters voor Humanities studenten die relevant zijn voor de arbeidsmarkt

Natuurlijk, niet alle Humanities studenten zijn hetzelfde en alle studenten hebben hun eigen unieke talenten en interesses. Maar, als Humanities student, is het erg waarschijnlijk dat je in sommige van deze vaardigheden uitblinkt. De beste manier om gebruik te maken van dit profiel is om het nauwkeurig te lezen en te reflecteren over jouw eigen unieke vaardighedenprofiel. Welke vaardigheden beschrijven jouw competenties? Dit zal het voor jou makkelijker maken om interessante jobmogelijkheden te identificeren en om jouw vaardigheden te bespreken met toekomstige werkgevers.

Binnenkort: personal development planning

We werken aan een tool voor de persoonlijke ontwikkeling van studenten. Deze tool maakt je eigen persoonlijke Humanities profiel; laat zien hoe je vaardigheden waardevol zijn op de arbeidsmarkt en geeft je de woordenschat om je kernvaardigheden te communiceren naar werkgevers. Zodra de tool klaar is zullen we je hierover informeren.