Angelo Romano gekozen tot Rising Star door Association for Psychological Science

Sociaal psycholoog Angelo Romano is door de Association for Psychological Science (APS) uitgekozen als een van de Rising Stars 2023. Deze prijs wordt uitgereikt aan excellerende APS-leden die net zijn gepromoveerd en aan het begin van hun onderzoekscarrière staan.

De Association for Psychological Science (APS) Rising Star wordt uitgereikt aan wetenschappers die met hun innovatieve werk al een grote bijdrage hebben geleverd aan de wetenschap en die bovendien veel potentie laten zien om in de toekomst ook belangrijke bijdragen te leveren.

Wetenschappers die in aanmerking komen voor de Rising Star-aanduiding worden beoordeeld op basis van de volgende criteria:

• Significante publicaties
  • Belangrijke erkenningen
  • Significante ontdekkingen, methodologische innovaties en theoretische of empirische bijdragen
  • Werk/onderzoek met een potentieel brede impact
  • Inzet voor diversiteit in de wetenschap
  • Onafhankelijkheid van mentoren

Voor meer informatie over de ASP Rising Stars nominaties en om de lijst met andere wetenschappers die benoemt zijn tot ASP Rising Star in te zien, zie

ASP Rising Stars 2023