Panelgesprek Res Publica Controversiële vraagstukken in de wetenschap en rechtspraktijk

'Maken vrouwen evenveel kans om partner of hoogleraar te worden?’, ‘Hoe gaan advocatenkantoren om met het adviseren van vervuilende bedrijven?’ en ‘In hoeverre moet een wetenschapper zijn eigen opvattingen buiten zijn onderzoek houden?’

Tom Barkhuysen (advocaat bij Stibbe en hoogleraar te Leiden), Titia Loenen (hoogleraar te Leiden) en Michelle Duin (jurist internationaal recht bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken) zullen tijdens het panelgesprek met deze controversiële vraagstukken worden geconfronteerd. Durf jij het gesprek aan te gaan?

Tijdens het Panelgesprek delen de sprekers hun visie op de verhouding tussen mensenrechten enerzijds en gendergelijkheid en een leefbaar milieu in de praktijk anderzijds. Zoals de naam doet vermoeden staat het Panelgesprek in het teken van 'in gesprek gaan': de discussie opwekken over thema's die vandaag de dag een belangrijke rol in het maatschappelijk debat spelen. Daarnaast is het een mooie gelegenheid om meer over het werk bij een ministerie, de advocatuur en wetenschap te weten te komen. Het panelgesprek vindt plaats op woensdag 5 april om 15.15 uur in zaal A.1.44 (Lorentzzaal) van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid in Leiden. Kom jij ook? Aanmelden is niet nodig: je bent van harte welkom!