Te laat voor college? Niet met het nieuwe ‘Kwartiertje’

Op tijd komen voor college is voor studenten vaak een grote opgave. Om studenten tegemoet te komen, kunnen ze een pas aanvragen waarmee ze geoorloofd gebruik kunnen maken van het Leids Kwartiertje. Lees meer over de pas en waar je deze kunt aanvragen.

Het Leids Kwartiertje was jarenlang een ongeschreven regel: het college of een werkgroep begon vaak een kwartiertje later dan op het rooster aangegeven stond. De laatste tijd zijn docenten hier echter strenger in geworden en kunnen studenten de zaal vaak niet meer in als het college eenmaal  begonnen is. Toch wil de universiteit haar studenten tegemoet komen, en daarom is een nieuw initiatief opgezet: het 'Kwartiertje'.

Het ‘Kwartiertje’ is een pas die, zoals de naam al aangeeft, toegang geeft tot het college of werkgroep tot na een kwartier na aanvang. Hiermee wil de universiteit studenten stimuleren om toch naar een college of werkgroep te komen, ondanks dat ze aan de late kant zijn.

Voordat iedereen het 'Kwartiertje' kan aanvragen, wil de universiteit een pilot doen met de pas. Daarom kunnen alleen de eerste 1000 studenten die een aanvraag doen het 'Kwartiertje' ontvangen. Wees er dus snel bij!

Bedankt voor het aanmelden, fijne 1 april!