Ayo Adedokun lanceert Future-Ready Coaching Academy

De academy is gericht op het verbeteren van studentenwelzijn en helpt hen zich voorbereiden op de arbeidsmarkt.

Toen Ayo Adedokun in 2021 de LUS-Onderwijsprijs uitgereikt kreeg, was hij vastberaden om een initiatief op te zetten dat de twee grote uitdagingen waar hij studenten mee zag worstelen zou tacklen:

1. Carrièrestress, waaronder ook de mismatch in vaardigheden die studenten tijdens hun studie verkrijgen en de vaardigheden die gevraagd worden op de arbeidsmarkt,
  2. Studiestress en problemen met mentale gezondheid.

De Future-Ready Coaching Academy (FRCA) is opgezet om deze twee problemen aan te pakken door het aanbieden van soft skills training. Deze training helpt studenten in het verbeteren van hun mentale gezondheid en weerbaarheid, en geeft ze een voorsprong op de arbeidsmarkt.

Future-Ready Coaching Academy: 15 Skills for the Future

15 vaardigheden om studenten voor te bereiden op de toekomst

Soft skills worden steeds belangrijker, zowel tijdens als na de studie. Het zijn belangrijke voorspellers van academisch- en loopbaansucces, maar ze dragen ook sterk bij aan de mentale gezondheid en het welbevinden. Gezamenlijk onderzoek van Harvard University, the Carnegie Foundation en het Stanford Research Center wijst uit dat gemiddeld 85% van loopbaansucces te danken is aan soft skills, en slecht 15% komt door kennis.

De Future-Ready Coaching Academy is opgericht om hierop in te spelen. De academy heeft 15 sociale, emotionele en samengestelde vaardigheden geïdentificeerd die studenten nodig hebben om succesvol te zijn op academisch, persoonlijk en professioneel vlak in de 21e eeuw. Studenten kunnen in de Future-Ready Coaching Academy aan deze vaardigheden werken.

Missie

De missie van de Future-Ready Coaching Academy is om het emotioneel welbevinden van studenten tijdens hun studietijd te verbeteren, en om ze voor te bereiden op de arbeidsmarkt van de toekomst door middel van het coachen van soft skills.

De Future-Ready Coaching Academy bruist van activiteit!

Blogs

Lees een van de inspirerende blogs, geschreven door studenten, alumni en medewerkers. De FRCA post wekelijks een nieuwe blog. Wil je zelf ook een blog bijdragen? Neem contact op via frca.leiden@gmail.com

1 op 1 coaching

Studenten kunnen zich via de website aanmelden voor één op één coaching met Dr. Ayo

Well-being Wednesdays

Twee keer per maand op woensdagen in blok 4 vinden er groepscoaching en interactieve workshops plaats

Gastsprekers

Er komen regelmatig gastsprekers langs, en studenten van alle opleidingen zijn van harte welkom om bij deze sessies aan te sluiten. De eerstvolgende sessie is op Woensdag 31 mei

Take the Test

Wil je weten hoe je er zelf voor staat? Doe de soft skills assessment, om te zien welke vaardigheden uit het framework je al beheerst, en aan welke vaardigheden je nog verder kunt werken.

Verder lezen, of meedoen met een activiteit?

Alle studenten van Leiden University College en de Universiteit Leiden mogen gebruik maken van de Future-Ready Coaching Academy. Check de website om meer te weten te komen over de geplande activiteiten en nieuwe ontwikkelingen!

Ontdek de Future-Ready Coaching Academy