Verbreed je horizon met een interdisciplinaire minor

Tot en met 15 juli kun je je inschrijven voor een Leidse minor. Wil je de grenzen van je eigen discipline overschrijden en maatschappelijke problemen vanuit diverse invalshoeken benaderen? Denk dan eens aan een interdisciplinaire minor, bijvoorbeeld over geweld of de impact van AI.

Complexe maatschappelijke vraagstukken, bekeken vanuit sterk uiteenlopende wetenschappelijke invalshoeken: dat is de opzet van een interdisciplinaire minor. Tijdens een interdisciplinaire minor studeer je samen met studenten uit allerlei richtingen, en krijg je college van docenten uit diverse faculteiten. Studenten en docenten zijn erg enthousiast over de interdisciplinaire minoren. Waarom? Lees het in onderstaande verslagen, en schrijf je in!

Minor AI & Society

De Engelstalige interdisciplinaire minor ‘AI and Society’ behandelt de rol van kunstmatige intelligentie in onze samenleving. Het interdisciplinaire karakter biedt student én docenten een grote meerwaarde. Kijk mee in de collegezaal.

Lees 'Een AI-systeem dat vertelt waarom je glas moet eten - mag dat?'

Minor Violence Studies

De interdisciplinaire, Engelstalige minor ‘Violence Studies’ bekijkt geweld tussen individuen vanuit sterk uiteenlopende wetenschappelijke vakgebieden. Wat levert die benadering op? Studenten en docenten evalueren: ‘Deze minor is een goudmijn.’

Lees 'Het was net alsof je met een groep ging vechten'

Minor Authenticity and Art Crime

'Made you look' en andere series over kunstvervalsingen zijn erg populair. Wat dat betreft is de nieuwe Leiden-Delft-Erasmus minor Authenticity and Art Crime een schot in de roos. Een spannend onderwerp dat ook steeds meer in de belangstelling komt door de vraag: wat is echt en wat niet?

Lees 'Minor Authenticity and Art Crime over vervalsingen en de internationale kunstmarkt'

Andere interdisciplinaire minoren

Minor Sustainable Development (Engelstalig)

Schrijf je in voor deze minor