Faculteit Geesteswetenschappen sluit zich aan bij ‘Hidden Disabilities Sunflower’

Een verborgen beperking kan studeren tot een flinke uitdaging maken. Door de beperking zelf, maar ook doordat anderen niet in de gaten hebben dat extra steun op zijn plaats is. Om dat laatste te ondervangen, introduceert de Faculteit Geesteswetenschappen de Hidden Disabilities Sunflower.

De Hidden Disabilities Sunflower is een afbeelding van een zonnebloem die bijvoorbeeld op een keycord of button wordt afgebeeld. Door deze items te dragen, kun je subtiel duidelijk maken dat je extra steun of wat meer tijd nodig hebt.

Voor wie?

De Hidden Disabilities Sunflower is bedoeld voor iedereen die zichtbaarheid wil geven aan een onzichtbare beperking. Verborgen beperkingen hebben geen fysieke tekenen en omvatten leermoeilijkheden, geestelijke gezondheidsproblemen en mobiliteits-, spraak-, visuele of gehoorstoornissen. Het kan ook gaan om astma, COPD en andere longaandoeningen, maar ook chronische ziekten zoals nierfalen, diabetes, epilepsie en slaapstoornissen als deze ziekten het dagelijks leven aanzienlijk beïnvloeden.

Waar?

De Sunflower keycords en buttons zijn te verkrijgen op de volgende locaties:
Balie Onderwijsadministratie Huizinga
Balie Onderwijsadministratie Vrieshof
Studiepunt Lipsius
Balie Onderwijsadministratie Arsenaal
Balie Onderwjisadministratie Wijnhaven

Meer over de Hidden Disabilities Sunflower

De Hidden Disabilities Sunflower is een initiatief uit het Verenigd Koninkrijk waarmee mensen hun onzichtbare beperking zichtbaar kunnen maken, zodat anderen de dagelijkse uitdagingen die deze met zich meebrengt kunnen her- en erkennen. Sinds de lancering in 2016 is de Hidden Disabilities Sunflower wereldwijd in gebruik genomen door grote luchthavens en ontmoetingsplaatsen. Ook de Gemeente Leiden heeft recent besloten zich te verbinden aan Hidden Disabilities Sunflower. Vanuit de portefeuilles studentenwelzijn, diversiteit en inclusie gaat nu ook de Faculteit Geesteswetenschappen hiermee aan de slag.