Jaarlijks MIRD-excursie naar Genève met bezoeken aan internationale organisaties

Van 29 tot 31 mei gingen tweedejaars studenten van de Advanced MSc in International Relations and Diplomacy (MIRD) weer op de jaarlijkse excursie naar Genève, Zwitserland. Studenten gingen op bezoek bij verschillende internationale organisaties waar mensen uit de praktijk en experts hun ervaringen deelden over verschillende onderwerpen.

Op de eerste dag van de reis kwamen studenten en medewerkers samen met lokale alumni van het programma voor een traditioneel fonduediner aan het meer van Genève. De interactie met alumni was niet alleen heel gezellig maar ook heel waardevol. Zo kregen de studenten advies over het leven na het afstuderen, de arbeidsmarkt en deelden de alumni ervaringen vanuit hun gekozen vakgebied. De aanwezige alumni waren o.a. werkzaam bij organisaties zoals het ICRC, H55 en ICROA.

Je kunt het volledige reisverslag lezen op onze Engelstalige website.