Vormgeven aan internationalisering in Den Haag tijdens de EAIE partnerdag

Op 25 september organiseerde de Universiteit Leiden Campus Den Haag een partnerdag in aanloop naar de European Association for International Education (EAIE) 2023 Conferentie in Rotterdam. De EAIE partnerdag vond zowel in Leiden als in Den Haag plaats, om internationale partners van de Universiteit Leiden het concept van 'één universiteit in twee steden' te laten begrijpen.

De groep ontdekt Den Haag tijdens een wandeltour

Vertegenwoordigers van Franse, Britse en Chileense universiteiten werden verwelkomd in het Wijnhavengebouw van de Universiteit Leiden in Den Haag.

Onder het genot van een warme koffie uit de kantine luisterden ze naar een welkomstwoord van Prof.mr. Annetje Ottow (voorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit Leiden) en Prof.dr. Koen Caminada (vice-decaan van de faculteit Governance and Global Affairs). De vertegenwoordigers van de partneruniversiteiten richtten hun aandacht en vragen vervolgens op Laura Kamsma van FGGA, Eline Joor van de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen en Anna van der Jagt van de Faculteit der Geesteswetenschappen. De drie, allen betrokken bij internationalisering en uitwisselingsprogramma's aan de Universiteit Leiden, legden uit hoe Campus Den Haag in elkaar steekt en wat inkomende uitwisselingsstudenten van elke faculteit kunnen verwachten.

Lees verder op de Engelse pagina