Over 450 dagen: 450 jaar Universiteit Leiden

Over precies 450 dagen is het zover: op 8 februari 2025 bestaat de universiteit 450 jaar. Dat bijzondere lustrum gaan we natuurlijk vieren met onze medewerkers, studenten, alumni en relaties. Wat is jouw idee voor het lustrum?

Het is een van onze mooie tradities: iedere vijf jaar vieren we ons lustrum. Ons 90e lustrum in 2025 zal de banden verstevigen tussen medewerkers, studenten en alumni en met onze relaties, in Leiden en Den Haag. Lustrumactiviteiten bieden studenten en medewerkers de kans om nieuwe verbindingen te leggen, oude banden aan te halen – onderling, met elkaar en met relaties buiten de universiteit. En we blikken niet alleen terug op 450 jaar geschiedenis, maar kijken ook vooruit naar de komende 450 jaar.

Denk mee over het programma

De lustrumviering is voor en door onze universitaire gemeenschap. Daarom zijn alle ideeën welkom. Hoe wil jij dat we stilstaan bij ons 450-jarig bestaan? Heb je een voorstel voor een programma-onderdeel? Of heb je zelf ook iets te vieren in 2025 en wil je graag samen optrekken? Neem contact op met de directie SCM, via 450@leidenuniv.nl

Top 450

Als startschot lanceren we dit jaar op 16 november - 450 dagen voor onze 450e verjaardag - een website over het mooiste van de universiteit in al die jaren. Op top450.universiteitleiden.nl zie je wie of wat uit de rijke geschiedenis van de Universiteit Leiden inzenders inspireert. Dat kan van alles zijn: een bijzondere plek, een markant persoon, een belangrijke ontdekking, een beroemde uitspraak, of gewoon een interessant voorwerp. Iedereen kan inzenden en wie weet haalt jouw favoriet de top. Wat kies jij?