What’s Next? Ontdek welke carrière bij jou past

Waar krijg je energie van, wat zijn jouw talenten en hoe kun je dit alles toepassen in je toekomstige baan? Dat zijn essentiële vragen die je helpen om je carrièremogelijkheden in kaart te brengen en jouw toekomst vorm te geven. In het vak What’s Next? ga je aan de slag om hier antwoorden op te vinden.

Wat ga je doen?

What’s Next? is een extracurriculair vak, gericht op persoonlijke ontwikkeling. Het is anders dan andere vakken die je in het kader van je studie volgt, want dit vak gaat echt over jou.

Je leert hoe je de populaire innovatiemethode van Design Thinking kunt toepassen op je eigen leven en vanuit de mindset van een ontwerper verschillende toekomsten voor jezelf voor te stellen. Je werkt in kleine groepen, onder begeleiding van een studentmentor. Je leert uit je comfortzone te stappen en krijgt meer duidelijkheid en zelfvertrouwen om zelf de regie te nemen over je toekomst. De module levert 2 EC op en de voertaal is Engels.

Een student die het vak eerder volgde, gaf het volgende mee in de evaluatie: 'Ik heb echt het gevoel dat ik vaardigheden heb geleerd die ik in mijn dagelijks leven ga gebruiken'. Een andere student zei: 'Ik vond het heel goed hoe de cursus me aanzette om dingen te doen die ik anders waarschijnlijk niet had gedaan. Netwerken, bijvoorbeeld. Ik vond het erg spannend in het begin, maar hoe meer ik het deed, hoe makkelijker het werd'.

Meer informatie en aanmelden

Meer informatie over de module, studielast en aanmelden vind je in de Studiegids:

Er is plek voor 40 bachelorstudenten (vanaf het tweede studiejaar) en masterstudenten. Studenten worden op basis van hun motivatie geselecteerd voor de module. De deadline voor aanmelding is verlengd tot en met 29 januari 2024.