Zorgen over zedenmisdrijven in Leiden

De Universiteit Leiden heeft met grote bezorgdheid kennisgenomen van het feit dat meerdere vrouwen in het centrum van Leiden de afgelopen periode slachtoffer geworden zijn van lastigvallen en aanranding. In een geval bleek het daarbij te gaan om een daadwerkelijke verkrachting. We begrijpen dat hierover onrust is ontstaan, met name onder onze studenten.

Het is natuurlijk onacceptabel dat leden van onze gemeenschap en alle andere Leidenaren ‘s avonds niet veilig over straat kunnen in onze mooie stad.

De universiteit staat in nauw contact met de gemeente, de politie, de PKvV en de verenigingen over deze kwestie. We raden iedereen aan om goed op te letten. Volg de adviezen van de politie op, en ga 's avonds zoveel mogelijk in gezelschap van andere mensen de straat op.

Ben je naar aanleiding van dit bericht op zoek naar meer informatie, of heb je behoefte aan contact? Lees hier meer over ongewenst gedrag en waar je terecht kan.