MIRD-studenten verkennen internationale organisaties in Genève

Van 25-27 maart namen tweedejaars studenten van de Advanced MSc in International Relations and Diplomacy (MIRD) deel aan het jaarlijkse bezoek aan Genève, Zwitserland. Studenten bezochten organisaties die zich richten op internationale betrekkingen en diplomatie.

De stad Genève staat bekend om de aanwezigheid van de Verenigde Naties en aanverwante organisaties. Studenten kregen inzicht in het mandaat van de World Health Organization, waar experts het belang van de Internationale Gezondheidsregeling benadrukten, vooral in de context van de Cpvid-19-pandemie.
Studenten kregen daarna een rondleiding door het beroemde Palais des Nations, in combinatie met een sneak peek op de tribune om te luisteren naar de laatste commentaren van diplomatieke vertegenwoordigers op de meest recente periodieke herziening.

Lees verder op de Engelse pagina.