Kom kijken in het nieuwe Universiteitsgebouw Spui tijdens de Dag Van de Bouw

Hoe zou de verbouwing van de oude V&D op het Spui in Den Haag er nu uitzien? Dat kun je zelf komen bekijken! Op zaterdag 8 juni, 10 - 13u, is de bouwplaats van het nieuwe gebouw van de Campus Den Haag Universiteit Leiden open voor publiek.

Midden in het centrum van Den Haag opent in januari 2026 een nieuw universiteitsgebouw. In het voormalige warenhuis V&D (en later Hudson’s Bay) zullen naast de Universiteit Leiden ook de TU Delft, Open Universiteit, LUMC, Universiteiten van Nederland en University of Edinburg zich gaan vestigen. Het ruim 20.000 m2 tellende gebouw biedt plaats aan meer dan 4.000 studenten, docenten, onderzoekers, bestuurders en bewoners van de stad om samen te komen om en elkaar te inspireren.

Openstelling tijdens Dag van de Bouw

Tijdens de Dag van de Bouw is het gebouw tussen 10.00 en 13.00 uur open voor publiek. De aannemer heeft een route bedacht waarlangs bezoekers zelfstandig een kijkje kunnen nemen. Langs de route zullen afbeeldingen van hoe het er in de toekomst gaat uitzien. Naast de aannemer zijn ook de architect en de Universiteit Leiden aanwezig om vragen te beantwoorden.

Renovatie en nieuwbouw

De grove lijnen van het nieuwe onderwijsgebouw worden steeds meer zichtbaar. Op dit moment is de aannemer is bezig met de zogeheten ‘ruwbouw’: installatiewerk, staalwerk en stucwerk. Binnenkort starten de funderingswerkzaamheden voor de nieuwbouw aan de zijde van de Spuistraat. Als het gebouw klaar is, verhuist een deel van de functies van Beehive naar de begane grond van deze nieuwbouw. Daarboven komen de grote collegezalen, met daar weer boven een dakterras met fantastisch uitzicht over de stad.

Dag van de Bouw
Datum: zaterdag 8 juni 2024
Bezoekuren: 10.00 – 13.00 uur
Adres: Spui 3, Den Haag

Aannemer: Van Wijnen Dordrecht B.V.
Architect: LIAG architecten en bouwadviseurs en JHK Architecten
Opdrachtgever/verhuurder: CBRE IM